csütörtök, május 01, 2008

Sebesseg

Ezeket a kepernyokivagasokat a bangkoki szallodaban keszitettem. Akadozott a net.
Ha Te is ki akarod probalni, itt megteheted.




Dezsa 2.

Az ondovezetek elkotesnel hagytam abba.

A bangkoki tucsok es bogar temakorbol egy dolgot felejtettem ki. Az epuletek felalvanyozasa tortenik erdekesen itt. Ugyebar az allvany altalaban ugy nez ki, hogy felepitenek ket kvazi negyzetracsos halot a acel rudakbol es koze pallokat raknak keresztbe, aminek a feloleten a munkasok jarkalnak. Na a thai megoldas bambusz rudakat hasznal es nem 2 halot epit, hanem egyet. Es igy persze pallok sincsenek. A thai epiteszek a bambusz rudakon egyensulyozva kozlekednek, sot meg dolgoznak is. Az nem derult ki, hogy a malteros vodor hogy marad fent.

Masnap (vasarnap) meetingeltunk szigoruan 2-3 orat. Utana a faratsagot levezetendo el kellett menni ebedelni es utana egy szigoruan hagyomanyos thai masszazsra. Semmi kigyobuvoles, nem oboaztak a kobranak, csak masszazs. Egy egesz ora. Olyan volt mintha egy birkozo verseny ahol az egyik versenyzo nem mozdulhat meg, viszont a masik versenyzo barmit is csinal nem tudja az egyiket ket vallra fektetni. Baromi jo volt, bar en nem ereztem azt a fantasztikus katarzist mint sokan. Lehet, hogy azert mert amugy eleg laza tipus vagyok. Mondjuk az egyik erossege a masszazsnak az volt, hogy mindez szamlazando munkaidoben tortent.
Vissza a szalloba ugyanis megerkezett az Unileveres csavo is, aki a penzugyminiszter a projectben. O mondja meg a frankot. En meg nagyon jol meg tudom mondani, hogy kinek van igaza. Foleg ha elfogadja azt a szamot, amit en kerek tole. Szerencsere veletlenul sikerult hozzajutnom a project koltsegvetesehez, amibol ki tudtam okosolni, hogy mennyit is szantak ram. Na.
Leultunk egy sor mellett beszelgetni. Kiderult, hogy a fickoval (Steve) egyutt voltam egy treningen egy egesz allo hetig Liverpoolban. A legszebb, hogy en nemcsak hogy egyaltalan nem emlekszem a treningre, de en total azt hittem, hogy meg seha eletemben nem jartam Liverpoolban. Na mindegy. A csavo nem csinalt nagy ugyet belole.
Meg egy vacsora belefert, visszafele a taxiban a csoka elaludt. Mondjuk eleg hanyatott eletet el, Rotterdam a bazisa, ahol tavaly egesz evben 42 napot toltott. Most eppen Argentinabol jott, Perun es Sydnyn keresztul.
Mivel o meg en olyan idozonabol jottunk, ami miatt reggel koran ebredtunk (en peldaul rendszeresen 4 orakor! BRRRR), Martin (a volt fonok, aki most szinten tanacsad okosan) meg nem nagyon torodik vele, hogy mikor alszik, ugy dontottunk, hogy reggel 7-kor folytatjuk.
Igy is lett, delutan 5-ig nagyjabol fel is rajzoltuk a project korvonalait. Monstrum egy allat lett. Ugy hivjak, hogy Regional Category Demand and Supply Reconciliation process bevezetes. Ez nagyjabol annyit jelent, hogy kidolgozni es bevezetni egy olyan folyamatot, amiben az orszagok megmondjak a regionalis kozpontnak, hogy mit fognak eladni, a gyarak megmondjak, hogy mennyit fognak tudni gyartani, a csavokam meg ebbol kiszamolja ugyesen, hogy hol es mikor lehet ellatasi problema es azt hogyan fogjak tudni megoldani. Persze millio buktato es bonyadalom van a folyamatban. A legszebb az egesznek a merete. A regio magaba foglalja teljes Azsiat, Afrikat, Ausztraliat es Oceaniat. Gyakorlatilag annyit jelent, hogy Fold minusz Europa minusz Amerika minusz Antarktisz. Ez kb 45 orszagot illetve orszag csoportot es 150 gyarat jelent. Hu bazzeg, munkas lesz, mert en lennek a projekt vezeto.

Most mar uton vagyok NZ fele. Hamarosan landolunk. A repulon van egy erdekes kamera, ami a pilota alatt van a gep orrara erositve, igy priman lathato a leszallas. Jopofa. Ja, meg a plafon millio kis lyukat furtak amit ejszaka megvilagitanak. Ettol ugy nez ki mintha a csillagokat latnad.

Na egyenlore ennyi.