hétfő, június 30, 2008

Visszaut

Na hat a frankfurti gepen egy bombasztik csiken mellett ultem, de szegyenlem, 45 percre bealudtam.
Frankfurtban kicsit elvonatoztam ide-oda. Lehet, hogy a zombisag miatt, de asszem kifejezetten beugratosan nincsenek tablak a logikus helyeken. Fel van turva a repter rendesen es a terelesekhez nem igazitottak hozza a tablakat.
Vegul meglett a priznicvaro. Tudhattam volna, Fritzlandon meg az amugy jo kis azsiaiak is megkergulnek. A varo akkora mint a pesti Malev varo, peremeig tele van. Kajanak nem neveznem a retek szendvicsuket.
Nagynehezen talatam egy tenyernyi ulohelyet, itt kell kivarni a 4 es fel orat. Hat egy husz percre be is csuktam a szememet. Arra ebredtem, hogy valaki k nagyot horkantott. Nem igazan ertem, hogy miert engem nezett az egesz varo.
Nehezen, de kibekkeltem a hatralevo idot. A hong kongi gepen beszallas utan gyakorlatilag annyi ido alatt aludtam el, hogy a szemhejjam becsukodasara mar nem emlekszem. 4 oraig tartott ez az allapot. Gyors pisi, filmnezes (Vantage Point, Nyolc tanu; turheto 23 perc fikcio 8 szemszogbol, sztori szepen adagolva), visszaalvas meg 4 orara.
Megerkeztunk Hong Kong-ba, nem eleg, hogy 14 oram van itt, meg korabban is erkezunk egy fel oraval. Meg megreggeliztem a repteren, a varosban biztos nincs semmi nyitva hiszen fel 7 van. Egy Burger Kinges whopper a legjobb reggelire. Innen vonat varosba. Jo szar ido van, szinte esik.
Kis seta, gondoltam ujra felmegyek a hegytetore bamulni. A multkori beiras utan Hobe szovatette miert nem a sikloval (drotos villamossal) mentem. Most igy lett, koran volt, nincs senki. Egyutt megyek nehany helyi egyseggel, akik mennek boltokat kinyitni a hegyen. A siklo jo meredek, a leiras szerint nehol 30 fokos. Belulrol nem tunik ilyen durvanak, csak ott latszik ahol valami vizszintes, pl egy jarda van mellette.
Felertem. Hat lofaszt sem latni. A hegy teljes felho/eso takaroban. Rioban (szinten uzleti ut volt :-) ugyanigy jartam. Mire felertem a Krisztushoz akkora kod lett, hogy a szobor labatol nem lattam a 30 meter magas szobor fejet.
Probalom a felhoket egy capuccinoval elterelgetni, de nem sok sikerrel. Kozben kiolvasom az
eztmuszalymegneznedhulyeturista prospektusokat. Meg van a tervem, csak kozben iszonyatosan elkezdett szakadni az eso. Oke, akkor seta ugrott, gyerunk busszal. 2-3 perc acsorgas utan veszen eszre, hogy a busz csak fel ora mulva jon eloszor. Hat akkor taxi kell, mert en ugyan nem setalgatok ilyen esoben es elallni meg nem igen fog. Beultem egy taxiba, mivel kozel volt a celpont igy csak a HK$15-os minimum tarifa a fizetendo. Ez kb 375Ft lenne, de nekem csak egy 500-asom van. Erre az urge mondja - ahogy a pesti taxisoktol eltanulta -, hogy marpedig o ebbol nem tud visszaadni, ugyhogy akkor ingyen volt a fuvar!!! Erre elkedtem turni aprot es vegul is osszeszedtem a centekbol a 15 dolcsit. A taxibol kiszallva a metrolejaro kevesebb mint 10 meter. Szarra aztam.
A metro jegyhez penzt kellett valtanom, az automata nem fogadja el az 500-ast. Mikor a bacsi kicsereli 100-asokra, akkor veszem eszre, hogy a penzt a HSBC adja ki (Wikipedia szerint az osszes penz kb 60%-at) es ezt persze ra is irjak a pengore. Olyan ez mintha minden ezresen a Bartok helyett a Csanyi vigyorogna.
Mivel esik ezert zart teri foglalkozast iranyozok elo. Space Muzeum. Na errol ennyi eleg is volt. Mellette a planetarium, benne egy film az urrol. Az itt HK-ban a szlogen, hogy 'egy orszag, ket rendszer'. Marmint, hogy Kinahoz tartozik, de itt nincs am kommunizmus. De azert a filmben 19-szer hangsulyoztak, hogy a ruszkik meg a jenkik utan csak kina tudott sajat erobol urhajos kuldeni az urbe par percre. Na jo, 14-szer korbement.
40 perces esztradbol az utolso 10 perc kiesett. De itt legalabb nem nezett mindenki engem udvariatlanul.
Kozben elallt az eso, gyerunk piacolni. Elotte legyurok egy ebedet egy autentikusban. Olyan eros a fu szag, hogy ettol meg egy amsterdami coffeeshopot is becsuktak volna. Az ebed sult teszta szoszos gombas disznoval, meg kukorica+rak leves.
A piac oriasi. Kb akkor a terulet mint a VI. kerulet. Szekciok vannak. Egy reszen csak elektronyik poszpisil, arreb minden sport cucc. A ket legtutibb resz a Ladies' market es az Aranyhal piac.
Elobbi igazi zsibvasar, lopott koppintott szajre hegyekbe. Itt meg csak at sem probal verni a ficko, hogy valodi a cucc. Hangosan uvoltoznek, hogy "Copy bag, copy watchy". Vettem is eredeti Okli meg Billabong polokat. 4 polo es egy kapucnis pulcsi osszesen 5400Ft-ert. A pulcsira az alku az HK$168-rol indult (legalabbis azt hiszem ezt mondta a neni, mert az angolja erdekes volt) es szaz lett a vege, igaz en egy szot sem szoltam, o nyomta lefele az arat maga ellen mivel en csak annyit mondtam vegig, hogy 'no-no'. Amugy erdekes, hogy Ladies' marketnek hivjak. A hely tele van kocsok muanyag ekszerrel, ovekkel es salakkal, taskakkal meg egyeb ferfiember szamara ertektelen cuccokkal, viszont valoban feltuno volt, hogy a nepek tobbsege sapadtarcu nonemu volt.
A masik az Aranyhalas piac. Budos van mint az allat. Szo szerint. Itt megszamlalhatatlan szamu kisallatkereskedes. Macskak es kutyak minden kirakatban. Nem tudom ki veszi meg oket. Gondolom ha sokaig senki, akkor az ettermek. A halak egyesevel muanyagzacskozva. Persze a zacskoban viz, de nem sok, talan a szerencsesebbeknek egy liter. Es a zacskon felirat, ugyhogy nem hiszem, hogy minden este cserelik a vizet. Fogalmam sincs a hal hogy marad igy eletben. Es nehany hal nagyobb volt mint ami a Ricsi valaha eleteben fogott (ertsd 10cm-nel nagyobb).
Meg akvariumi kellekek, novenyek oriasi akvariumban termelve, korallok, akkorak hogy egy vodorbe nem fer bele. En azt hittem tilos oket kiszedni a tengerbol.
Na ekkor lett elegem a maszkalasbol. Igaz meg csak 3 ora volt, azaz meg 6 ora az indulasig, de sok volt a seta.
Irany vissza a repterre. A varoban var a jo kis Tsingtao sor. Vegig olvastam a Csurdi Tomi frissen indult blogjat. Beszaras jo tortenetek.
Jol be is vacsoraztam. Erdekes a rendszer. Megrendeled a kajat, ezert kapsz egy poharalatetet. Leulsz iszogatni es a mikor kesz a kajad, az alateten elkezd villogni 3 led es innen tudod, hogy mehetsz a kajadert.
Meg skaypoltam egyet Tania-val es a Csurdival. Es szerencsere latom, hogy kesve indulunk, tehat meg lesz ido meg egy sorre.
A gep abbol a kapubol fog indulni, ami kb 6 meterre van innen legvonalban. Mar latom ott ulni a fejenkent 150 kilos, neonzold palmafasruhaba oltozott 17 polineziai madamot. Kivancsi vagyok fejenkent hany jegyet vettek.
Megszamoltam oket ujra, 20-an vannak es nem tudom hogy nem vettem eszre, hogy 1/3-uk faszi.

3 megjegyzés:

eFi írta...

Ehhez képest én VBA 2d quicksorttal meg UTF8->LATIN1 konverzióval szopok...

Immacolata írta...

Jól van, megvagyhadnagy.
Most már tudom mit kell olvasni.

Az nagyon tetszett, hogy a macska annyira örült neked, hogy hozott ajándékot:) Egy élmény lehetett.

Névtelen írta...

miert ne:)