szombat, február 14, 2009

Kozlekedes Mumbaiban

Kikerem magamnak, ezt a bejegyzest nem en irom, hanem a masodikk pohar pezsgo.
A haloszoba meretu ulesembol a Singaporebol Auckland fele. A repologepnek meg majd szentelek egy masik posztot.

Szoval Mombai kozlekedese.

KKKAAAOOOSSSZZZ!!!!!!

Ilyen egyszeruen nem letezhet! De megis, mert lattam. Teljesen hihetetlen. Ha azt hiszed, hogy Pest, vagy Olaszorszag, vagy valamelyik masik deli orszag kozlekedese kaosz, akkor felejtsd el. ILYAN MASHOL NINCS!

Eloszor is ketszer mentunk be a varosba (sajat soforrel, meg ne probald mashogy!), osszesen kb 5 orat toltottunk az autoban es eskuszom egy (1!) autot lattam indexelni. Nem, soha nem indexelnek. Helyette ott a duda. A mi soforunk egy visszafogott uriember volt (alabb hogy miert) de o is kb 5-szor dudalt percenkent. Gyakorlatilag folyamatos dudalast hallani. Iszonyu marketing kapany van kibontakozoban, hogy a duda mentes varos a klasz varos. Rossz belegondolni, hogy mi tortenne, ha nem dudalnanak, mert ugye nem indexelnek. Ez a dudabalhe olyan szintre fajult, hogy teherautok hatuljan pl ki van irva, hogy "Horn please", azaz o nem nez sehova, ha akarsz valamit tole, dudalj.
A no-index yes-duda hozzaallast meg egy dologgal tetezik. Azokon az autokon, amin van kulso visszapillanto tukor, azokon be van hajtva, nehogy letorjon. ORULET!

A kovetkezo nehezites, hogy nincsenek savok. Az ut sokszor 5-6 sav szeles, de a vonal nincs felfestve. Azon a kb 1 kilometeren, ahol fel van, ott meg a vonal csak azert van, hogy meghatarozza, hogy mik kozott tilos menni. Ket savban siman megy 3 auto es ha nagy a dugo meg egy motor vagy egy tuktuk is. Az autok olan kozel mennek egymashoz 60-nal, hogy - stilusosan - konnyeden at megtudnam nyomni a mellettunk halado auto dudajat.

Az autopark nem veszes, tobbsege 10 ev koruli. Azonban a taxik. Egyentaxi van, mind fekete, sarga tetovel. de a legjobb, hogy mind majdnem tok ugy nez ki mint egy Trabant. Azt nem fogom fel, hogy ezek a kocsik mar legalabb 30 evesek (kinezet alapjan 40), de megis mind egyforma. Ezek soha nem mennek a roncstelepre es soha uj auto nem kerul a korforgasba?
Es mindenfele diszek lognak rajtuk, min a lakodalmas szekeren.

Az utkeresztezodeseknel (nem mondom, hogy jelzolampaknal, mert ugyan vannak, de sokat nem torodik veluk senki) amikor lelassul a forgalom, pont ugy nez ki, mint amit a japanok eloadnak egy metrora szallaskor gyalog. A legkisebb helyre is betolakodnak, bedugja az auto orrat es be araszol eled ha hagytal neki 10 centi. A mi soforunk ebben vilagbajnok volt. Meg abban is, hogy hogyan lehet a folyamatos savvaltasokkal helyzeti elonyt szerezni. Hidd el, egy pesti taxis itt 2 het alatt szivinfarktust kapna.

A gyalogosok sem kulonbek. Az uton ugy mennek at, mintha egy nagy zebra lenne az egesz varos, 5-6 savos ut, elindul, autok mennek 50-nel, o meg savonkent halad elore. Ha nem tud tovabbmenni, megall a ket sav kozott, az autok kozti 30 centis resben.

Viszont mindenfele kezdemenyezes van, hogy biztonsagosabba tegyek a kozlekedest. A legujabb az, hogy ha pias soforrel utazol, teged is lesittelnek.

Ezekre a kezdemenyezesekre szukseg is van.
Itt vannak peldaul a motorosok. Rengeteg van beloluk. Ugy tunik az a szabaly, hogy a sofornek kotelezo a bukosisak, az utasnak viszont tilos, mert egyen sem lattam. Pedig aztan motoron utazik mindenki. Gyerek ul hatul (ugy 5 eves) vagy a tankon vagy mindketton, buko semmi, laba nem er le a labtartora, nem kapaszkodik, fatter meg 50-nel hasit a felmeteres hezagon az autok kozott.

Csoda, hogy nem lattam balesetet az 5 nap alatt.

A masik nagy poen a soforunk volt. A trening nem abban a hotelben volt ahol mi szalltunk meg, hanem egy masikban kb 3 percre. 3-man laktunk ebben a szallodaban, a tobbiek mind helyiek voltak. Harmunknak 3 autot rendeltek a 3 perces utra. A sofor tiszta feherben, fejen feher tanyersapka. A nap vegen le kellett pontozni, hogy mennyire vezetett biztonsagosan. A Csurdi kinai kalandjai jutottak eszembe.

Slusszpoennak egy video.

2 megjegyzés:

eFi írta...

Én meg Rómában anno azt hittem, hogy láttam a durváját :)

eFi írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.