hétfő, augusztus 25, 2008

el Arab

Bazze!
Ekkora epitkezest meg nem lattam.

Duabaiban vagyok, a kovetkezo workshop szinhelyen. Reggel 6-kor erkeztem, 22 ora repkedes utan. Negyszer roggonyoztek meg a csomagjaimat pedig sehol nem hagytam el a repuloter biztonsagos zonajat. Paranoja.

Kicsit benaztam a repteren, kovettem az utasitast, ahelyett, hogy az osztoneimre hallgattam volna. Azt irta a vendeglatonk, hogy egy bizonyos pultnal kell varni a hintora ami a varosba visz. Persze a pultnal senki. 10 percet vartam, ujra megneztem az emailt. Aztan ugy dontottem, megiscsak megnezem, amit eloszor akartam. Azazhogy a tablatarto embereket. Persze ott volt az en kocsisom is.

Micsubicsipadzseroba be. Emberunk rater az autopalyara, irany a szallo. A tengerparton van, a belvarostol kicsit tavol.

Na itt kezdodik a szokatlan resz. Dubai 20 eve csak egy falu volt. Van egy buzi nagy folyoja, ezt Dubai Creek-nek (Dubai patak) hivnak. A regi varos ekorul terult el. Azota epult itt egy smas. Dubai konkretan a vilag legnagyobb epitesi terulete. Mindenhol daruk, felkesz epuletek, munkasok. Amikor azt mondom, hogy "mindenhol", azt ugy is kell erteni. Nincs olyan pontja a varosnak, ahonnan a lathato epuletek legalabb fele nem csak felkesz allapotban lenne. Es micsoda epuletek. Ugyebar mindenki latta mar a Burj al Arab nevu 7 csillagos szallot. Ezt egy mesterseges szigetre tettek. Itt epul a vilag legmagasabb epulete is, meg nincs teljesen kesz, de ahol most tart, az mar a legmagasabb. Ezt ugy hivjak, hogy Burj Dubai. Lehet talalgatni mit jelent a Burj.
A sok epitkezesnek a kovetkezmenye, hogy a fenseges, megaloman varos egy porfeszek meg vagy 10 evig. Ugyanis mindent ujjnyi vastagon por - pontosabban homok - takar. Mivel eso gyakorlatilag nincs (szerintem szavuk sincs ra), ezert ez igy is marad. Hacsak le nem mossak az egesz varost. Mert ugyan a viz az nagy kincs, mindenhol valamifele vizibizbazzal akarjak elkapraztatni a nepet, itt meg a csapbol is az folyik, olyan gazdagok.
Az ujonnan epult varosnak a nagy elonye az is, hogy ugy tervezik meg az uthalozatot ahogy akarjak. Es ebbol is eleg nagyot lottek. A repterrol a fo szallodasorhoz 2szer 6 savos ut vezet, ami nehol 2szer 10 savosra bovul, ha beleszamoljuk a kijaratokat is.

Ezzel egyutt egyenlore egy szellemvarosnak tunik itt minden, a hatsavos palyan csak lezengenek az autok, nepeket sem igazan latni. Delutan korulnezek a Mall of the Emirates-ban es a Ski Dubai-ba. Beszamolok arrol is, ha kell, ha nem.

3 megjegyzés:

eFi írta...

fotók?

Oláh Ottó írta...

Az utolsó mondat: ez igazi Blogger Spirit'

Fel is veszem a
blogger pólómat
!

Tibor írta...

Lesznek fotok is, a kameraban vannak es csak otthon akar kijonni belole.

Otti, a polo teccik :-)