csütörtök, augusztus 28, 2008

vissza Arab

Ebedre elmentem az indiai IT-s csavoval (neve: Rohan, mint a Gyuruk uraban; de a legjobb volt mikor megmondtam neki, hogy magyarul mit jelent) egy libanoni etterembe. Jo indiaikent emberunk nem iszik alkoholt es nem eszik tehenet. Sot birkat sem, mert azt ossze lehet teveszteni a tehennel. Szerinte.
Kesobb volt egy kis telefonkonferencia, igaz nem egyszeruen, az arabok rendesen szivatjak a skype-ot, kb minden 10-ik hivas megy at.
Delutan ahogy terveztem, elmentem a Mall of the Emiratesbe. Megsajnaltam szerencsetlen indiait es honom ala vettem ot is. Jo gyerek, csak eleg tajekozatlan. Nem csoda, ez a masodik utja indian kivulre, ott is egy kisvarosban el (Bangalore, pop: 6.2 millio). Ujdonsag volt szamara peldaul, hogy Csehorszag es Szlovakia nem Jugoszlavia felbomlasabol keletkezett es Csehszlovakia pedig egy teljesen masik orszag. Megbeszeltuk, hogy a nemet marka (DEM) mar nem letezik es az euro igazabol lecserelte a markat meg a tobbieket es nem ket valuta van az orszagokban.
Egy kozonseges taxival akartunk menni kulturalodni a Mallba, szoltunk is a szallodai kalaposnak, az meg a publikus taxi helyett hivta a szallo taxijat. Mire eszhez tertem, mar benn is ultunk. Azt hittem hogy le fognak venni rendesen, de tisztesseges volt az ar. 30 bizbaszert (1000 Ft) jol elvitt minket a 10-15 percre levo Mallba. A taxibol lattunk minden erdekeset, foleg legkondicionalt buszmegallot, uvegajtosat.
Mig az indiai teso fizetett (:-) en nezelodtem. Egy szamomra ismeretlen markaju sportkocsi, limuzin, stb. Beparkolt egy S8-as Audi Sejkmobil is, feher (itt 5 autobol 4 feher), sotetitett uveg korbe meg a szelvedon is (muszaki vizsga, dö?). Kiszall helyi terminator nyaktol lefele feher lepedoben a'la makulatlan, fejen konyharuci, borosta es egy 4 millio forintos napszemuveg. Kiszall, odadja a kulcsot a vendegmunkasnak. Valet parking. Anyosulesrol kiszall a bombazo, fekete tompavegu kuklukszklan ruciban. Osszes latszo testresz: ket pupilla. Jottek shoppingolni divatosat. Megegy feher lepedo, megegy fekete kuklukszklan, de a legfrissebb divat szerint am.
Bent a Mallban a legrohelyesebb dolgot lattam. Ugyanilyen kinezetu par, csavo feher lepedo, konyharuha, asszony fekete csukjascucc, kis res a szemnel. Jon szembe egy ugyanilyen oltozeku csaj, tokre takarja a len, csak a szeme latszik. Most figyelj: a csavo ovatosan, nehogy mama eszrevegye, alaposan vegigstirolte a csajt tetotol talpig, meg hajszalnyira utana is fordult. Vazze. Arra lennek csak kivancsi mi volt a kriterium, ami alapjan tetszett neki. Vagy lehet, hogy ismeros volt valahonnan a szeme? Vagy a szovet?
A Mall mellett van egy fedett sipalya, nagyobb mint a Kekes kb. A kis indiai teljesen beindult a hora, mindenaron be akart menni. Sajnos nem talaltuk meg a bejaratot. Volt helyette viszont nagy nezegetos ablak. Bent a sok kabatos arab, konyharuhaba nyomta lejtoket. Kint 45 fok, bent sieles. Energia igeny? Nem baj, Kioto rulez.
A Mallban a vilag osszes luxus markajanak sajat boltja volt, vasarlo alig, nem tudom hogyan fizetik a berleti dijat. Ez egyebkent egesz Dubaira jellemzo, nagy bazi felhokarcolok, szeles sugarutak, ember meg alig.
India cimbivel leultunk kavezni egyet, megbeszeltuk az elet nagy dolgait, peldaul hogy ha rajta mulna, mar atomot tett volna Pakisztanra Kashmir miatt. Szeretik ezek egymast, es persze a workshopon volt indiai is meg pakisztani is. Megtudtam azt is hogy a leghiresebb indiai talalmany a nulla. Mondtam neki, hogy erre aztan igazan buszke is lehet. Nem ertette a poent, tenyleg buszke volt.
Amugya Mall-ban tobb jocsaj-fehercsajt lattam kb ket ora alatt, mint NZ-on 4 ev alatt. Latszik, hogy az atlag holgyet a ferfiember belso ertekei nyugozik le es a materialis javakat a legtobb holgy figyelmen kivul hagyja a parvalasztaskor. Holgy olvasoim kedveert hangsulyozom: az atlagrol beszelek. Ezt a blogot meg ugye az atlag nem olvassa.
Beneztunk meg a szupermarketbe. Indiait kiverte a viz a gyonyoru marvanyos stake-ektol a hentespultnal. A kiwi birka nagyjabol ugyanannyiba kerul, mint Uj Zelandon. Levesznek minket otthon. Franciaorszag minden sajtja felvonultatta magat, a zoldseges pultnal meg orultem mikor legalabb az almat felismertem.
Volt itt az ABC-ben egy kicsit csisszes eset. Ugyebar Arabiaban a vicc, miszerint "Te melyik kezeddel torlod?" teljesen ertelmetlen. Ugyanis egyertelnu, hogy ballal. Jobb kez az input, bal kez az output. Ezert szigoruan udvariatlan barmit is bal kezzel nyujtani a masik ember fele, de meg bal kezzel mutogatni is. Na szoval a sajtok korul azt vettem eszre, hogy egy sotet szempar eleg ellensegesen mereget. Akkor esett le, hogy emberunk pont abba az iranyba volt mint a sok-sok francia sajt, en meg eppen arra probaltam a kis indiai figyelmet felhivni (bal kezes 'odanez'-zel).
Ennyi volt a Mall, delutan 5 ora, jol elalmosodtam (agyban mar ejjel 1 volt), hogy fogom en holnap birni, a workshop este 7-ig tart = NZ hajnal 3.
Visszaerve a szalloba, azt hittem hogy minket varnak, mert nagy fogado sorfal allt a szallo aulajaban. Mar eppen keszultem lekezelni az elsovel, amikor meglattam a feherruhas konyhai dolgozot 4000 boronddel es vagy 10 feher rucival a vallfaskocsin kozeledni. Szinte benzin szaga volt a sok olajtol. Apropo benzin. Itt 270 Ft a benzin. Egy gallon. Ami 3.785 liter. No komment!
Megjegyeznem meg, hogy a szlovak nyelv gyonyoru. Tele van maganhangzoval. A zmrzlina szo valoszinuleg konnyeden csusszan le a nyelvrol ahhoz kepest ahogy az arabok beszelnek.
Manap reggel 4-kor ebredtem. A munkat ne reszletezzuk, sikeresen atvergodtem a 12 oras workshopot, este nem kellett ringatni.
Ma meg indulas vissza Nyuziba. A valtozatossag kedveert 3-kor ebredtem, se baj talan konyebb lesz a visszaallas. Multkori bangkoki tura utan siman vettem az 5 oras kulonbseget, pedig ott majdnem egy hetig voltam es a vege fele mar szinte teljesen a bangkoki ido szerint aludtam. Viszont mostanaban adott valaki egy tippet, azt hiszem az Otto, hogy a ha a celallomas szerinti idokben eszel a szervezet a hosszu (ejszakai) szunetbol fogja tudni, hogy most van ejjel, meg ha sut a nap akkor is. Hat Bangkokban talan egyszer vacsoraztam csak, az bejott. Dubaiban sem vacsoraztam soha. Kivancsi vagyok.
Reggel ismet megcsodalhattam a fantasztikus arab napkeltet. Eszmeletlen, hogy ahogy a sivatagtol homokos levegoben milyen voros a nap mikor elobukkan. Siman bele lehet nezni, olyan mint egy bazi nagy hold, csak voros. Aztan ez hamar elmulik, amit 2-3 atmeronyit a horizont fole emelkedik.
Szallodas taxi vitt a repterre, megint elamultam a sok es gyonyoru felhokarcoloktol. Repteren automata becsekkolas, nincs feladando csomag, egyszeru. A taskakat eppenhogycsak megroggonyoztek, se a laptopot nem kellett kivenni, se a folyekonyakat atlatszo zacskoba tenni. A kapu ugyan futyult mikor atmentem, azonban semmi femkereso, a manus csak hanyagul vegigtapogat. Hiaba, sejtik, hogy egy arab legitarsasag valoszinuleg nem lesz arab terroristak celpontja. Hacsak nem mindenki be van avatva a buliba. Akkor meg ugyis mindegy a roggony.
A repteren szerencsem volt megcsodalni egy Airbus 380-ast eloben. Hat nem kicsi. A Jumbo kis ketfedelesnek tunik mellette. Az en repulom 777-es. Sajnos a regebbi valtozat. Az idefele vezeto uton egy uj volt, oriasi szelesvasznu sajat tv, a beszallas utantol egybol nezheto fimekkel vadiuj ules, minden csillivilli. Ez kicsit le van harcolva, igaz, ugyanazaz a 600 csatorna, tvmoziradiocsjatek.
Meg lesz egy workshop mielott elindulunk magyarorszagi szabadsagunkra, igaz az csak a szomszedban, Sydneyben. Mar alig varom...
Ui: Indiai kollegarol jutott meg eszembe, a multkor, meg Bangkokban emberunk egy eleg erdekes dologgal kapraztatott el. Reggel mikor bekapcsolta a szamitogepet, kb 1 percig hevesen imadkozott hozza. Eros mutogatassal, pantomimmal fuszerezve. Gondolom ettol kevesebbszer fagy le. Masik erdekes akcioja az volt, amikor az asztal alatt veletlenul gyengen belerugott a labamba, akkuratusan 3 szor megerintette az alkaromat, aztan az o mellkasat, alkar, mellkas, alkar, mellkas. Mindezt a masodperc tort resze alatt. Gondolom ez azt jelentette, hogy "bocs".

Nincsenek megjegyzések: